لوگو

تماس بگیرید

021-88928903

طراحی سایت فروشگاهی

در همه جای دنیا افراد با راه اندازی یک فروشگاه یا مغازه و حتی یک شرکت در زمینه های مختلف، اقدام به فروش محصولاتشان در منطقه خود می کنند. در این میان افراد بسیاری هستند که تمایل دارند از محدوده فروش محلی خارج شوند و یک سایت فروشگاهی داشته باشند و به کارشان توسعه ببخشند. بنابراین نیاز به طراحی سایت فروشگاهی می باشد. اما چون اصول حرفه ای طراحی سایت را نمی دانند، خیلی زود منصرف می­ شوند. حتی ممکن است با انجام کارهای نامناسب، نتایج نامناسب و حتی بر عکس نیز دریافت کنند. 

روش های طراحی سایت فروشگاهی

ططراحی سایت فروشگاهی به ۲ صورت اختصاصی و غیر اختصاصی (معمولا با وردپرس) انجام می شود.

    1. طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

در طراحی سایت اختصاصی، از سیستم های مدیریت محتوای آماده مانند وردپرس استفاده نمی شود. بلکه با توجه به نیازهای وب سایت از کدنویسی اختصاصی استفاده می شود. بزرگترین مزیت وب سایت های فروشگاهی اختصاصی، قابلیت توسعه پذیری بالا و امنیت بیشتر است. از آنجاییکه cms یک سیستم از قبل طراحی شده است، شما تنها با ایجاد تغییرات کوچک در آن می توانید از امکاناتش بهره مند شوید. در صورتیکه با کدنویسی اختصاصی می توانید پلتفرم مورد نظر خود را به هر سمت و سویی توسعه دهید.

    1. طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوا است. طراحی سایت با وردپرس به دلیل ایجاد هزینه کم، در بین طراحان سایت فروشگاهی بسیار محبوب است. طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس مزیتی هایی دارد که به صورت خلاصه عبارتند از:

      • هزینه راه اندازی مقرون به صرفه
      • امکان آمارگیری از میزان فروش محصولات و مدیریت آنها
      • امکان نصب درگاه پرداخت الکترونیکی


شما عزیزان می توانید با واحد طراحی سایت سرچان تماس بگیرید و با دریافت مشاوره رایگان بهترین تصمیم را برای نحوه پیاده سازی وب سایت خود بگیرید.

تعرفه طراحی سایت فروشگاهی

پکیج برنز

تومان ۵/۰۰۰/۰۰۰ ۱ ماه

پکیج نقره ای

تومان ۸/۰۰۰/۰۰۰ ۲ ماه

پکیج طلایی

تومان ۱۲/۰۰۰/۰۰۰ ۳ ماه

تخصص + تجربه ما --------> تبدیل رویای شما به واقعیت

مراحل خدمات طراحی سایت سرچان

مراحل خدمات طراحی وب سایت در شرکت سرچان به این صورت است که در ابتدا در طی مشاوره با کارشناسان فروش سرچان تمام آنچه که شما از سایت خود انتظار دارید مطرح می‌ شود. در ادامه مشاوره فنی توسط کارشناسان یا مدیر طراح وبسایت انجام می‌ شود و جزییات لازم جهت انتخاب راه حل مناسب و امکان‌ سنجی طراحی سایت با وردپرس (WordPress) یا نیاز پروژه به طراحی وب اختصاصی با زیان برنامه نویسی همچون php، بررسی می‌ گردد. پس از رسیدن به طرحی منسجم از مدل وب سایت و نحوه اجرا، به جلسه پیش قرارداد با شرکت طراحی سایت سرچان دعوت می‌ شوید.

سپس در جلسه پیش قرارداد اطلاعات تکمیلی از جمله نوع کسب و کار، ماهیت سایت و هر آنچه از طراحی وب داینامیک پروژه انتظار می‌ رود طرح شده و مورد بحث قرار می‌ گیرد و پس از آن تمامی اطلاعات گردآوری شده و در قالب پیوست فنی برای تایید نهایی شما ارسال می‌شود. پس از تایید نهایی شما، سفارش طراحی سایت رسما توسط شرکت سرچان وارد فاز اجرایی شده و اطلاعات لازم در اختیار تیم های اجرایی و طراح وب سایت قرار می‌ گیرد و بر اساس امکانات مورد نیاز شما پروژه پیاده‌ سازی و عملیاتی می‌ شود.

مراحل خدمات طراحی سایت سرچان

یک سایت فروشگاهی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ریسپانسیو بودن

در سال های اخیر، شاهد گسترش چشمگیر استفاده از تلفن های همراه هستیم. این موضوع باعث روی آوردن طراحان وب به طراحی سایت ریسپانسیو (واکنش گرا) شده است. کاربران وب، بیشتر از تلفن های همراه یا تبلت ها استفاده می کنند و کارهای اینترنتی خود را از این طریق انجام می دهند. به همین دلیل، طراحی سایت متناسب با صفحه های موبایل یا تبلت اهمیت یافته است. الگوریتم های گوگل بسیار هوشمند و به روز هستند و به سایت های ریسپانسیو، امتیاز مثبت می دهند و باعث بهبود رتبه آن ها در سایت می شوند.

چیدمان درست محصولات

چیدمان محصولات در طراحی سایت فروشگاهی نباید یکنواخت باشد. به گونه ای که کاربر تمایلی به دیدن آن ها نداشته باشد و سایت را ترک کند. چیدمان محصولات را باید به گونه ای انجام داد که تنوع محصول در آن دیده شود. یعنی کاربر باید هنگام بازدید از سایت فروشگاهی، با طیف وسیعی از محصولات رو به رو شود تا احساس خستگی و یکنواختی نکند. می توان محصولات جذاب و پر فروش را در صفحه اصلی سایت قرار داد تا توجه کاربر را بیشتر جلب کند.

رعایت اصول سئو سایت

رعایت اصول سئو در طراحی سایت فروشگاهی بسیار اهمیت دارد و باعث بهتر دیده شدن فروشگاه اینترنتی توسط کاربران وب می شود، زیرا آن را از طریق موتور های جستجو سریع تر می یابند. بهینه بودن سایت فروشگاهی به افزایش رتبه صفحات سایت کمک زیادی می کند. از دیگر تکنیک های سئو در طراحی سایت، افزایش سرعت بارگذاری محتوای سایت است که این مورد، دسترسی آسان و در کمترین زمان کاربران به صفحات سایت را فراهم می کند.

درج مشخصات فنی و جزئیات کامل محصولات فروشگاه

کاربران برای کسب اطلاعات لازم درباره محصولات مورد نیازشان به سایت های فروشگاهی مراجعه می کنند و تا اطلاعات لازم را درباره آن ها ندانند، اقدام به خرید از سایت فروشگاهی نمی کنند. معمولا افراد تمایل دارند محصولات با برند های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنند و جزئیات کامل درباره آن ها را بدانند. پس یک سایت فروشگاهی باید اطلاعات فنی و سایر جزئیات را در زیر هر محصول درج نماید و امکان مقایسه چند محصول با یکدیگر را نیز فراهم کند.

امتیاز دهی و اولویت بندی محصولات

یکی از ویژگی های مهم سایت در طراحی سایت فروشگاهی، امتیاز دهی به محصولات توسط کاربران (خریداران) و نظر دهی درباره محصولات است. کاربران یک سایت فروشگاهی باید بتوانند نظرات خود درباره هر محصول را زیر آن محصول درج کنند تا کاربران دیگر نیز قبل از خرید، این نظرات را ببینند و تصمیم گیری بهتری داشته باشند.

طراحی جذاب و بروز

تحقیقات انجام شده روی رفتار کاربران سایت نشان می دهد که کاربران در ابتدای ورود به یک سایت، به گرافیک و طراحی آن واکنش نشان می دهند و گرافیک مدرن و جذاب می تواند توجه آن ها را به خود جلب کند و باعث ماندگاری بیشتر وی در سایت شود. استفاده از تصاویر با کیفیت، جذاب و متناسب با موضوع سایت روی کیفیت گرافیکی و ظاهر سایت بسیار موثر است. رنگ ها نیز در طراحی سایت کاربرپسند نقش مهمی دارند و طراحان سایت باید دانش لازم در روانشناسی رنگ ها برای طراحی سایت را داشته باشند.

سبد خرید و صفحه پرداخت

محصولات باید به گونه ای در سایت قرار گیرند که کاربر نیاز به داشتن آن محصول را در خود حس کند و به خرید آن محصول ترغیب شود. کاربر پس از مشاهده محصول، باید بتواند به راحتی و با اطمینان خاطر سفارش خود را ثبت کند و فرآیند خرید را طی کند. قابلیت اضافه کردن محصول به سبد خرید و اتصال به درگاه پرداخت باید در دسترس کاربر باشد و در داخل سایت به دنبال آن نگردد. داشتن نماد الکترونیک می تواند در خرید کاربر تاثیرگذار باشد.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

 پیشنهاد می­ کنیم در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی، از یک متخصص کمک بگیرید. چرا که به صورت دقیق تر می­ تواند در زمینه طراحی وب به شما کمک کند و یا سایت فروشگاهی بی نقص و کاربردی را برای شما طراحی کند. نکات مهمی که در طراحی سایت فروشگاهی باید به آن توجه کنید، شامل موارد زیر می باشند:

در طراحی سایت فروشگاهی، به جزئیات بسیار توجه کنید.

نوع دیزاین داخلی سایت نیز بسیار مهم است.

نوع انتخاب اسم فروشگاه بسیار مهم است.

در انتخاب رنگ ها و چیدمان آیکون ها دقت کنید.

از مطالبی استفاده کنید که کاربردی باشند و باعث جذب مشتری شوند.

از به کار بردن محتواها و مطالب طولانی اجتناب کنید.

از عکس های باکیفیت برای محصولات استفاده کنید.

در نوشتن ویژگی کالاها دقت کنید تا با حقیقت فاصله نداشته باشند.

سعی کنید یک سایتی طراحی کنید که سردرگمی ایجاد نکند و مشتری هنگام مشاهده کالاها، جستجو کالاها و نیز سفارش کالاها دچار مشکل نشود.

امنیت سایت فروشگاهی چگونه پیاده سازی می­ شود؟

رمز های عبور

سعی کنید در انتخاب رمزهای عبور، نهایت وسواس را داشته باشید. با دقت و سختگیری رمزها را انتخاب کنید و از برگزیدن رمزها و پسوردهای آسان و قابل حدس، اجتناب کنید.

نرم افزارهای امنیتی

از نرم افزارهای امنیتی ولی مورد اعتماد برای حفاظت استفاده کنید.

تعداد پشتیبان های سایت

هرچقدر تعداد پشتیبان های یک سایت و میزان اختیار آنها در سایت بیشتر باشد، امنیت سایت نیز کاهش می یابد. بنابراین تعداد خاصی از افراد را به عنوان مسئولین سایت مشخص کنید.

به روز نگهداشتن سایت

سعی کنید نرم افزارهای جانبی سایت و سیستمتان را بروز نگهدارید تا در صورت وقوع مشکل در سایت، به شما اخطار دهند.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

شاید از خودتان بپرسید مگر با طراحی سایت فروشگاهی، امکان رونق بخشیدن به کسب و کار وجود دارد؟ باید در جواب سوالتان بگوییم که بله! به طور کلی مزایای یک سایت فروشگاهی بسیار بی شمار و متنوع است. 

مشتریان بیشتری جذب شما می شوند و شما را می شناسند.

قدرت برندینگ شما و اعتماد به آن افزایش می یابد.

دسترسی به اطلاعات برای مشتریانتان ساده تر می شود.

در هزینه و زمان رفت و آمد کاربران شما صرفه جویی می شود.

کاهش هزینه های تاسیس یک کسب و کار را به همراه دارد.

خدمات و محصولات شما، محدوده جغرافیای بیشتری را در بر می گیرد.

سایت در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز در حال خدمت‌ رسانی است.

شما با طراحی سایت فروشگاهی، برای کسب و کارتان فرصت پیشرفت ایجاد می کنید.

امکانات مورد نیاز در طراحی سایت فروشگاهی

سیستم سبد خرید

دسته بندی محصولات

قابلیت اتصال به درگاه بانکی

اطلاع از خرید به صورت ایمیل

امکان مقایسه محصولات

قابلیت ثبت نظر

امکان فیلتر کردن محصولات بر اساس ویژگی های دلخواه

دسترسی به روش های مختلف خرید و ارسال

مدیریت حساب های بانکی

لیست علاقه مندی ها

مدیریت سفارش ها و پرداخت ها

برنامه چاپ خودکار سفارش

یکسان سازی با برنامه حسابداری و انبار داری

امکان اعمال تخفیفات
سئو سایت

بهینه سازی و سئو سایت شرکتی

به جهت اینکه بسیاری از مشتریان قبل از خرید، در اینترنت و موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ می کنند، سئو سایت دارای اهمیت بالایی می باشد. به همین دلیل در طراحی سایت شرکتی باید به این مسئله توجه نمود که سایت بر پایه اصول سئو سایت طراحی گردد تا پس از وارد کردن محتوای سایت یا همان اطلاعات محصولات، لینک سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود. شرکت سرچان با طراحی سایت براساس رعایت اصول سئو یکی از شرکت های زبانزد در طراحی سایت است. با وارد کردن کلمات کلیدی مورد نظر به همراه شماره موبایل و ایمیل خود می توانید از پلن های سئوی سایت شرکتی خود اطلاع پیدا کنید.

سوالات متداول در طراحی سایت فروشگاهی

پشتیبانی یک سایت فروشگاهی، وظیفه اصلی مدیر و تیم طراحی وب سایت است. تیم طراحی وب سایت در کنار مدیر وب سایت، باید مشکلات موجود در سایت را برطرف کنند، به سوالات پاسخ دهند، در برابر هکرها و سوء استفاده کنندگان فضای مجازی از سایت نیز حفاظت کنند. بنابراین امنیت و به روز بودن طراحی سایت فروشگاهی و محتواهای آن، به پشتکار و دقت ادمین آن سایت و تیم طراحی سایت فروشگاهی بستگی دارد.

احتمالا برای شما هم سوال است که چه شرکتی می تواند برای شما سایت فروشگاهی طراحی کند؟ باید بگوییم که شرکتی می ­تواند اقدام به طراحی سایت فروشگاهی کند که علاوه بر آشنایی با نکاتی که بالاتر درباره آن ها صحبت کردیم (مثل آشنایی با نحوه طراحی، نوع محتوا و…) با اصول دیگری نیز آشنا باشد و بتواند به خوبی از آنها در سایت بهره بگیرد. این اصول شامل موارد زیر می باشند.

  • قوانین خرید و فروش اینترنتی
  • حقوق مشتری و …

اگر شرکت و یا فردی که می­خواهد سفارش طراحی سایت فروشگاهی شما را انجام دهد، به این اصول آشنا باشد، شما می­  توانید به او اعتماد کنید.

برای سفارش پروژه طراحی سایت فروشگاهی، شما باید ابتدا RFP را برای شرکتی که می­ خواهید کار طراحی سایت را به آنها بسپارید، ارسال کنید. RFP در واقع همان Request for Proposal است. یعنی اینکه شما باید سندی تحت عنوان مضامین و نوع چیدمان، ساختار، ویژگی ها، اهداف سایت، نوع کاربرد سایت و به طور کلی همه اطلاعات راجب سایت فروشگاهی در خواستی خود را به شرکت سازنده بفرستید. (قبل از اینکار پیشنهاد می­ کنیم ابتدا از شرکت های مختلف در رابطه با قیمت پرس و جو کنید.)

موارد متفاوت و زیادی وجود دارد که در تعیین تعرفه و قیمت طراحی سایت فروشگاهی تاثیر می گذارند. این موارد عبارتند از :

  • کیفیت طراحی و گرافیک سایت
  • سرعت وب سایت
  • رعایت استاندار های کدنویسی
  • تعداد امکانات درخواستی شما

خیلی واضح است که هرچه امکانات سایت بیشتر باشد، برنامه نویس وقت بیشتری بر روی کدنویسی می گذارد و قیمت طراحی سایت فروشگاهی نیز بالاتر می رود.